امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://adibasiatajhiz.cloob24.com
0

کابل های swr با هدف رفع مشکلات موجود در صنعت انتقال آب شرب و پاسخگویی به نیاز های کاربردی کارشناسان محترم شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور، با ویژگی های منحصر بفرد توسط سیمند کابل طراحی، تولید و به بازار مصرف عرضه گردیده است.

با توجه به مشکلات موجود در صنعت انتقال آب شرب و نیازهای کاربردی مطرح شده از سوی شرکت های آب و فاضلاب درزمینه کاهش مقاومت هادی، افزایش مقاومت عایقی و استحکام مکانیکی عایق و روکش و …، کابلهای ویژه استفاده در چاه های آب شرب توسط شرکت توسعه آروین الکترونیک پارس (سیمند کابل) با نام تجاری SWR و با انجام چهارسال فعالیت مستمر تحقیقاتی، آزمایشگاهی و بررسی میدانی با ساختاری منحصر بفرد توسط واحد تحقیق و توسعه سیمند کابل طراحی و به بازار مصرف ارائه گردید.

در این محصول ویژگیهای بسیاری همچون ثبات مقاومت عایقی، مقاومت بالا در برابر نفوذ آب، جذب آب کمتر، کاهش اتلاف انرژی به هنگام انتقال جریان و فرمولاسیون ویژه آمیزه پلیمری با هدف جلوگیری از انتقال عناصر آلاینده و فلزات سنگین به داخل آب وجود دارد.

با توجه به اینکه در فرآیند انتقال آب از چاه به مراکز مصرف سه عامل الکتروپمپ، کابل و مفصل ارتباطی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به نحوی که عدم وجود کیفیت در هریک از این عوامل منجر به ایجاد اشکال در فرآیند می گردد در سال های اخیر با رواج استفاده از کابل های با عایق و روکش پی. وی.سی و عدم کیفیت مطلوب این محصولات، آمیزه های پلیمری جدید جایگزین گردیده است.

بر این اساس با بررسی اشکالات و ضعف های موجود در کابل های رایج بازار مصرف، آمیزه پلیمری SWR تولید گردید و با بهره گیری از این آمیزه نسل اول کابل های SWR نیز تولید و با بازار مصرف ارائه گردید.

تعامل پیوسته با کارشناسان شرکت های آب و فاضلاب کشور و بررسی کیفیت کارکرد کابل های مورد استفاده در چاه های آب شرب در نهایت منجر به تولید کابل هایی با ویژگی منحصر بفرد گردید که این کابل ها هم اکنون در بسیاری از چاه های آب شرب کشور مورد استفاده قرار گرفته و رضایت بسیاری از مشتریان را جلب نموده است.

آمیزه های پلیمری SWR و کابل های مربوطه حاصل بیش از چهارسال فعالیت تحقیقاتی و انجام آزمون های مختلف بررسی رفتار کابل در شرایط محیطی متنوع همچون آب های معمولی، حاوی املاح و کلردار در محدوده دمایی مختلف تا 70 درجه سانتیگراد و نیز پایش مداوم نتایج بررسی میزان مقاومت عایقی کابل های نصب شده در چاه و انجام آزمون های میزان جذب آب، کهنگی، میزان استقامت کششی و … می باشد.

در فرمولاسیون جدید آمیزه های SWR، ویژگی های جدیدی جهت ارتقاء سطح سلامت مصرف کنندگان مد نظر قرار گرفته است.

ویژگی هایی همچون حذف عناصر مضر آلاینده از جمله فلزات سنگین مانند سرب، کادمیوم، جیوه و مواد شیمیایی آلی همچون فتالات ها و کاهش مهاجرت این عناصر به داخل آب شرب و انطباق ویژگی های این پلیمر با الزامات استاندارد ملی ایران شماره 1053، که توسط مراجع مسئول بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.

ویژگی های بارز آمیزه پلیمری SWR به کار رفته در کابل های مربوط به چاه های آب شرب عبارتند از:

کاهش قابل توجه مقدار فلزات سنگین و مواد شیمیایی آلی آزاد شده در آب شرب

افزایش مقاومت کابل در برابر گاز ازن و تابش اشعه فرابنفش (UV)

مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ اجسام تیز و برنده (نظیر پلیسه های موجود در دیواره چاه)

مقاومت بسیار بالا در برابر فشار هیدرواستاتیکی و نفوذ آب تا فشار بیش از 40 بار

استقامت مکانیکی بسیار بالا در عایق و روکش

خواص الکتریکی بسیار مطلوب

مقاوم در برابر تماس مواد شیمیایی، نفتی، حلال ها، اسیدها و بازها

تحمل حرارتی بالا بدون تجزیه شدن

حفظ قابلیت ارتجاعی در دمای پایین

کاهش وزن محصول نهایی در مقایسه با سایر پلیمرها

بازیابی آسان ضایعات و امکان استفاده مجدد از آنها

این نوع کابل ها با دارا بودن ساختار خاص، ویژه پمپ های شناور سیستم های آبرسانی طراحی شده اند. عایق با مشخصات منحصر بفرد و همچنین روکش به کار رفته در آن ساختاری با خمش مناسب، میزان جذب آب کم و مقاومت عایقی عالی و پایدار در طول عمر مفید کابل را فراهم می کند.

شرایط مخرب موجود در چاه به ویژه فشار هیدرواستاتیکی ستون آب همواره به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار بر کارکرد کابل در فناوری آب آشامیدنی مطرح می باشد. به نحوی که در بسیاری از مواقع این فشار منجر به نفوذ آب به داخل کابل از طریق منافذ ایجاد شده در سطح روکش بدلیل آسیب دیدگی ناشی از نصب نامناسب می گردد. نشت و جریان یافتن آب حاوی املاح معدنی در طول کابل، علاوه بر ایجاد آسیب شدید و بروز اتصالی در تجهیزات متصل به آن، با عث افت شدید مقاومت عایقی گردیده و در نهایت کابل کارایی خود را از دست خواهد داد.

این نقیصه در کابل های swr با ایجاد ساختاری ویژه و بهره گیری از لایه های مختلف سد کننده آب بر طرف گردیده است. به نحوی که در صورت ایجاد شکاف در سطح روکش و ورود آب، به دلیل قدرت جذب بالا و خاصیت تغییر شکل فیزیکی این لایه ها، با ایجاد سدی محکم در برابر فشار آب بیش از 40 بار مقاوم بوده و از نفوذ آب ممانعت بعمل می آید.این ویژگی ضمن حفظ پایداری مقاومت عایقی در بلند مدت، با افزایش طول عمر کابل منجر به کاهش چشمگیر هزینه های بهره برداری از تاسیسات انتقال آب می گردد.

همچنین آخرین نسل از این محصولات با بهره گیری ساختار جدید آمیزه پلیمری علاوه بر دارا بودن کلیه ویژگی های فوق، الزمات استاندارد ملی ایران شماره 1926 را نیز احراز می نماید.

با توجه به ویژگی های منحصر بفرد و طول عمر بالای این کابل ها، استفاده از آنها منجر به صرفه جویی قابل توجه در اجرای پروژه های آب رسانی می گردد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه