امروز سه شنبه 28 فروردین 1403 http://adibasiatajhiz.cloob24.com
0

المنت یک رشته سیم نیمه هادی همراه با مقاومت است که خاصیت داغ شوندگی و تحمل جریان الکتریکی بالا را دارا هستند، به طور مثال اگر جریان الکتریکی زیادی در یک سیم نازک ساده به شکل المنت برقرار شود (اتصال کوتاه)سیم در عرض چند صدم ثانیه ذوب می‌شود اما المنت‌ها این خاصیت را ندارند و جریان‌های بسیار زیادی را می توانند تحمل کنند، جنس اصلی المنت‌ها از جنس نیکروم یا نیکل است و دارای توان‌ها یا قدرت‌های متفاوتی می‌باشند که انواع آن را در بازار با قیمت بسیار ارزان می توان یافت نمود بیشترین کاربرد المنت‌ها در بخاری‌های الکتریکی و آبگرمکن‌های برقی و سماور برقی و اتوهای بخار و همچنین چای‌سازها می‌باشد.

المنت گرمایی یک سیم دارای مقاومت الکتریکی است که به دور یک استوانه عایق نارسانا از جنس سرامیک یا خاک نسوز پیچیده شده‌ است و گذشتن جریان برق از آن گرما تولید می‌کند. این مقاومت‌ها از جنس کُرُم و نیکل (نیکروم)یا ترکیبات الوکروم ساخته می‌شوند و با توان‌های مختلف در بازار موجودند.

بیشتر المنت‌ها را از جنس نیکروم 80/20 می‌سازند (80٪ نیکل، 20٪ کرومیوم). این ماده از این نظر که مقاومت الکتریکی بالایی دارد و هنگام نخستین گرم‌شدن روی خودش لایه چسبنده‌ای از اکسید کروم تشکیل می‌دهد که مانع اکسید شدن بخش‌های داخلی و سوختن یا شکستن آن می‌گردد مطلوب است.

المنت در واقع نوعی مقاومت الکتریکی می باشد که با عبور جریان برق انرژی حرارتی فوق العاده بالایی را تولید می کند.این نوع مقاومت، ترکیبی از فلزات کرم و نیکل می باشد که در واقع مبدل انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی است.

با پیشرفت صنعت در دنیا استفاده از المنت جهت تولید حرارت به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است که قالبا در بیشتر صنایع  مورد استفاده قرار می گیرد. علت استقبال صنایع و کارخانجات تولیدی از این محصول مواردی همچون منبع انرژی که همان جریان الکتریکی است – تامین ایمنی و کنترل انرژی توسط ابزار مورد نیاز – قابل استفاده و کارکرد در بیشتر شرایط محیطی – تنوع محصولات در ابعاد و اشکال مختلف است که این شرکت نسبت به تولید بیشتر این نوع محصولات اقدام نموده است.

برخی از انواع المنت گرمایی که بیشترین مصرف را در صنعت دارند عبارت‌اند از:

  •  المنت فشنگی (Cartridge Heaters)
  • المنت میله‌ای (Tubular Heaters)
  • المنت کویل هیتر (Coil Heaters)
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه